Sklady a obchodní moduly
Zakázky
Modul ZAKÁZKY má na první pohled poměrně jednoduchou funkci pro kalkulaci a sledování celkových i dílčích nákladů, příjmů a stavů realizace jednotlivých zakázek.
Rozsah jejího využití je velmi široký jak z hlediska typu zakázky, kde si můžeme představit zakázku typu opravy tiskárny, zakázku ve smyslu poskytnutí služeb, například uspořádání školení, až po zakázku např. v rozsahu výstavby dálnice, tak z hlediska účtování a kalkulací jednotlivých činností.
S tímto vědomím jsme přistoupili k definování a postupné realizací požadavků na funkčnost a rozsah tohoto modulu. Nutno říci, že požadavky na modul zakázky, díky jeho široké možnosti uplatnění, jsou velmi individuální a specifické.
Novou funkčnost, kterou postupně přidáváme, je možné definovat v těchto kategoriích:
- Oblast plánování, kalkulace příjmů a nákladů, skutečné příjmy a náklady
- Komfort, přehlednost a snadná dostupnost získaných dat
- V neposlední řadě oblast výstupů
Co již máme hotové
Kalkulace nákladů z řádků těchto evidencí:
- Sklady a výkony - materiálové a výkonové náklady
- Závazky – náklady z externích faktur
- Pokladna – náklady z externích nákupů
Kalkulace příjmů z řádků těchto evidencí:
- Fakturace – načítání příjmů ze všech typů fakturace
- Pokladna – příjem hotovosti bez vazby na fakturaci
Faktura zakázek
Vlastní fakturaci zakázky je již možné zpracovat jakýmkoliv typem fakturace, nejen volbou Vyfakturování zakázky, ale i např. s využitím fakturace dodacího listu nebo vystavením textovéfaktury. Všechny tyto varianty umí pracovat se zakázkou. Evidence zakázek sleduje i částečnou fakturaci zakázek, a to v přehledové tabulce u každé zakázky.
Přepočet
Pomocí standardního tlačítka na ovládací liště máte možnost re kalkulovat všechny, nebo pouze vybrané, zakázky. Současně je možné přepočítat vstupy z jednotlivých modulů za použití stejně označeného tlačítka u jednotlivých položek kalkulačního vzorce.
Všechny zakázky lze hromadně ukončit k zadanému datu.
Ke kalkulačnímu vzorci jak nákladů, tak příjmů, existuje přehled jednotlivých řádků dokladů, vstupujících do kalkulace a členěných dle jednotlivých evidencí. Zde můžeme snadno zjistit, které doklady vstupují do kalkulace té či oné zakázky.
Nastavení
Evidence zakázek má své konfigurační parametry k nastavení na požadovaný režim práce.
KASA - nejen prodejní místo
Poskytnout jednoduchého a rychlého pomocníka pro maloobchodní prodej, tedy pro snadné vystavování prodejek, to byl hlavní cíl a původní záměr při navrhování a vytváření modulu KASA pro systém DUNA. Na základě reakcí našich klientů si troufáme tvrdit, že se nám tento cíl podařilo naplnit a modul DUNA KASA si, za již téměř čtyřletou dobu svého působení v oblasti prodejních software, získal značnou oblibu. Právě jednoduchost při pořizování prodejek v kase přivedla naše uživatele k myšlenkám a následným otázkám, proč bychom nemohli takto snadno vystavovat v kase i jiné doklady? Když např. potřebujeme na jednom místě vystavit jak prodejku pro zákazníka z „ulice“, tak fakturu pro firmu, ale třeba i dodací list pro naše pravidelné odběratele.
Náměty našich zákazníků nezůstaly nevyslyšené, ale cesta od podnětu k realizaci nebyla jednoduchá. Museli jsme mít stále na zřeteli hlavní cíl či poslání modulu KASA – zachovat jednoduchost ovládání a přehlednost pro maloobchodní prodej. Výsledkem, který Vám nyní představujeme, je tedy moderní nástroj, který nachází uplatnění v jakémkoliv typu a organizaci v prodeji, v dodávkách zboží či v poskytování služeb zákazníkům.
Jaké doklady můžeme tedy v modulu DUNA KASA pořídit při prodeji a při dodávkách zboží:
Prodejku či paragon pro maloobchodní prodej, úhrada v hotovosti, platební kartou či stravenkou (šekem)
- Fakturu pro maloobchodní a velkoobchodní prodej, včetně příjmového pokladního dokladu, úhrada v hotovosti nebo platební kartou
- Fakturu, úhrada převodem
- Dodací list – běžný odběr realizovaný našimi pravidelnými zákazníky
- Váženky – prodejky spojené s průmyslovou váhou
Samozřejmostí je, že ten či onen typ vystavovaných dokladů je možné volitelně povolit či zakázat v nastavení pro jednotlivá prodejní místa, tedy prodejní pokladny. Automatické odepisování prodaného zboží ze skladové evidence pro jakýkoliv typ výše vyjmenovaných dokladů a provázanost mezi nimi, je typická vlastnost systému DUNA.
Nezapomněli jsme ani na klasické komponenty, které souvisí s prodejním místem, tedy možnost připojení různých periferních zařízení:
- Paragonové tiskárny
- Zákaznické displeje
- Zásuvky na peníze
- Platební terminály
- Průmyslové váhy
Ano, je to tak, ke Kase v systému DUNA je možné připojit i průmyslové váhy, např. silniční, které nacházejí využití všude tam, kde potřebujeme vážit zboží před a po nakládce.