01/2011

Sklady a obchodní moduly

Zakázky

Modul ZAKÁZKY má na první pohled poměrně jednoduchou funkci pro kalkulaci a sledování celkových i dílčích nákladů, příjmů a stavů realizace jednotlivých zakázek.

Rozsah jejího využití je velmi široký jak z hlediska typu zakázky, kde si můžeme představit zakázku typu opravy tiskárny, zakázku ve smyslu poskytnutí služeb, například uspořádání školení, až po zakázku např. v rozsahu výstavby dálnice, tak z hlediska účtování a kalkulací jednotlivých činností.

S tímto vědomím jsme přistoupili k definování a postupné realizací požadavků na funkčnost a rozsah tohoto modulu. Nutno říci, že požadavky na modul zakázky, díky jeho široké možnosti uplatnění, jsou velmi individuální a specifické.

Novou funkčnost, kterou postupně přidáváme, je možné definovat v těchto kategoriích:

  • Oblast plánování, kalkulace příjmů a nákladů, skutečné příjmy a náklady
  • Komfort, přehlednost a snadná dostupnost získaných dat
  • V neposlední řadě oblast výstupů

Co již máme hotové

Kalkulace nákladů z řádků těchto evidencí:

  • Sklady a výkony - materiálové a výkonové náklady
  • Závazky – náklady z externích faktur
  • Pokladna – náklady z externích nákupů

Kalkulace příjmů z řádků těchto evidencí:

  • Fakturace – načítání příjmů ze všech typů fakturace
  • Pokladna – příjem hotovosti bez vazby na fakturaci

Faktura zakázek

Vlastní fakturaci zakázky je již možné zpracovat jakýmkoliv typem fakturace, nejen volbou Vyfakturování zakázky, ale i např. s využitím fakturace dodacího listu nebo vystavením textovéfaktury. Všechny tyto varianty umí pracovat se zakázkou. Evidence zakázek sleduje i částečnou fakturaci zakázek, a to v přehledové tabulce u každé zakázky.

Zakázkový list

Přepočet

Pomocí standardního tlačítka na ovládací liště máte možnost re kalkulovat všechny, nebo pouze vybrané, zakázky. Současně je možné přepočítat vstupy z jednotlivých modulů za použití stejně označeného tlačítka u jednotlivých položek kalkulačního vzorce.

Evidence zakázek - Rozpis-náklady

Všechny zakázky lze hromadně ukončit k zadanému datu.

Ke kalkulačnímu vzorci jak nákladů, tak příjmů, existuje přehled jednotlivých řádků dokladů, vstupujících do kalkulace a členěných dle jednotlivých evidencí. Zde můžeme snadno zjistit, které doklady vstupují do kalkulace té či oné zakázky.

Nastavení

Evidence zakázek má své konfigurační parametry k nastavení na požadovaný režim práce.

KASA - nejen prodejní místo

Poskytnout jednoduchého a rychlého pomocníka pro maloobchodní prodej, tedy pro snadné vystavování prodejek, to byl hlavní cíl a původní záměr při navrhování a vytváření modulu KASA pro systém DUNA. Na základě reakcí našich klientů si troufáme tvrdit, že se nám tento cíl podařilo naplnit a modul DUNA KASA si, za již téměř čtyřletou dobu svého působení v oblasti prodejních software, získal značnou oblibu. Právě jednoduchost při pořizování prodejek v kase přivedla naše uživatele k myšlenkám a následným otázkám, proč bychom nemohli takto snadno vystavovat v kase i jiné doklady? Když např. potřebujeme na jednom místě vystavit jak prodejku pro zákazníka z „ulice“, tak fakturu pro firmu, ale třeba i dodací list pro naše pravidelné odběratele.

Náměty našich zákazníků nezůstaly nevyslyšené, ale cesta od podnětu k realizaci nebyla jednoduchá. Museli jsme mít stále na zřeteli hlavní cíl či poslání modulu KASA – zachovat jednoduchost ovládání a přehlednost pro maloobchodní prodej. Výsledkem, který Vám nyní představujeme, je tedy moderní nástroj, který nachází uplatnění v jakémkoliv typu a organizaci v prodeji, v dodávkách zboží či v poskytování služeb zákazníkům.

Jaké doklady můžeme tedy v modulu DUNA KASA pořídit při prodeji a při dodávkách zboží:

Prodejku či paragon pro maloobchodní prodej, úhrada v hotovosti, platební kartou či stravenkou (šekem)

  • Fakturu pro maloobchodní a velkoobchodní prodej, včetně příjmového pokladního dokladu, úhrada v hotovosti nebo platební kartou
  • Fakturu, úhrada převodem
  • Dodací list – běžný odběr realizovaný našimi pravidelnými zákazníky
  • Váženky – prodejky spojené s průmyslovou váhou

Samozřejmostí je, že ten či onen typ vystavovaných dokladů je možné volitelně povolit či zakázat v nastavení pro jednotlivá prodejní místa, tedy prodejní pokladny. Automatické odepisování prodaného zboží ze skladové evidence pro jakýkoliv typ výše vyjmenovaných dokladů a provázanost mezi nimi, je typická vlastnost systému DUNA.

Nezapomněli jsme ani na klasické komponenty, které souvisí s prodejním místem, tedy možnost připojení různých periferních zařízení:

  • Paragonové tiskárny
  • Zákaznické displeje
  • Zásuvky na peníze
  • Platební terminály
  • Průmyslové váhy

Ano, je to tak, ke Kase v systému DUNA je možné připojit i průmyslové váhy, např. silniční, které nacházejí využití všude tam, kde potřebujeme vážit zboží před a po nakládce.

Obsluha váhy

Starší čísla magazínu MUP