12/2012

DUNA do e-shopu

rostoucí tendenci, např. za letošní rok se očekává dle serveru heureka.cz nárůst tržeb u nákupů na internetu oproti minulému roku téměř o 15 %. Uvažujete-li o otevření e-shopu nebo již elektronický obchod úspěšně provozujete, tak jistě sami dobře víte o nespočtu provozovatelů, kteří nabízejí tyto služby a o přehršli možností, jak si takový e-obchod zřídit. Otevřenost systému DUNA vůči svému okolí je uplatňována i ve vztahu k fenoménu B2C businessu, jakým je právě e-obchodování. Nejsou vázány na žádného konkrétního provozovatele a neomezují tak uživatele ve výběru toho či onoho e-shopu či řešení. Jak je to možné? Velice jednoduše. Po pečlivém průzkumu trhu jsme vytvořili jednoduché uživatelské rozhraní pro oboustrannou komunikaci s „jakýmkoliv“ elektronickým obchodem. Toto řešení umí načítat objednávky z e-shopu do systému DUNA a naopak, plnit e-shop položkami (ceny, stavy, obrázky, popisy atd.) a to vše jedním klikem myší. Objednávky můžeme „stahovat“ v elektronické podobě ručně nebo automaticky, po jednom dokladu či hromadně, přičemž je zachován maximální uživatelský komfort, bezpečnost a správnost importovaných dat.

Základní vlastnosti a přednosti importu objednávek je možné shrnout do několika bodů:

  • kontrolujeme duplicitu, to znamená, že jednu objednávku nelze načíst vícekrát a současně všechny importované objednávky jsou uchovávány pro případnou kontrolu v archivní složce
  • pokud při vnitřní kontrole importovaných souborů zjistíme nového odběratele, automaticky jej založíme jako další záznam do číselníku organizací
  • při importu může, v závislosti na konfiguračním nastavení, probíhat i kontrola platební morálky
  • kontrolovaná je existence položek zboží z řádků objednávky ve skladové evidenci. Položky, které neexistují ve skladové evidenci, jsou přihrány jako textové řádky
  • o průběhu importu může být uživatel informován v tzv. dialogovém okně

Takto jednoduše a bezpečně pořízené objednávky v agendě přijaté objednávky nám současně přinášejí i přehled o stavu jejich „vykrytí“, termínech dodání, dostupnosti zboží, informace o stavu zásob či rezervacích ve skladové evidenci. V každé objednávce máme informace o návaznosti na související doklady, jakými jsou dodací listy či faktury. Jsme schopni v jakémkoliv okamžiku informovat zákazníka o stavu jeho objednávky atd.

Využití této vlastnosti systému DUNA se neomezuje jen na e-shopy, takto je možné importovat soubory prakticky z jakéhokoliv zařízení či systému.

Starší čísla magazínu MUP