12/2013

Úvod

V současnosti jsme stále v očekávání, zda některá z očekávaných právních úprav, souvisejících s novým OZ se nedotkne zpracování v informačních systémech.

V nových verzích ekonomických systémů DUNA naleznete archívy pohledávek, závazků a daňových záloh. Ty už jsou důvěrně známé firmám, které vedou účetnictví. Nyní jsme archívy rozšířili i pro uživatele daňové evidence.

Od roku 2014 je podání přiznání k DPH pouze možné elektronickou cestou, s výjimkou pro malé firmy. S kontrolami, které nabízí systém DUNA v kombinaci s dalšími kontrolami, které poskytuje portál České daňové správy je vlastní elektronické podání DPH naprosto triviální záležitostí. I v této oblasti naleznete v systémech DUNA menší úpravy.

Výsledkem obchodních činností mohou být i složité daňové doklady. Nově v systémech DUNA můžete zapisovat doklady, které kombinují plný i placený nárok na odpočet DPH.

S prudkým rozvojem mobilních bankovních aplikací souvisí nyní již rozšířená možnost realizovat platby mobilem na základě načtení QR kódu. DUNA od letošního roku umí jak tisknout QR kódy na vystavované faktury, tak vygenerovat QR kódy pro zapsané přijaté faktury na monitoru, pro rychlé načtení do mobilní aplikace a uhrazení závazku.

Většina způsobů prodeje v maloobchodu jsou pokryté řešením modulu KASA, resp. prodejního systému DUNA OBCHOD, který tento modul obsahuje. Velmi často realizujeme propojení dalších specializovaných periférií. V poslední době to byla např. zajímavá tiskárna, která umí jak tisk paragonů, tak tisk štítků. Ale nejenom to. Doplňujeme zde stále další vlastnosti, které garantují vhodnost systému DUNA OBCHOD v libovolném obchodě nebo skladu.

V obchodní části stále klademe velký důraz na rozvoj modulu Zakázky, který využívá rostoucí počet firem jako vhodný nástroj na vyhodnocení realizovaných zakázek. V tomto roce jsme Zakázky doplnili o import údajů ze všeobecných účetních dokladů a ze mzdových závěrek. To byl také důvod, proč jsme náš personální a mzdový systém DUNA MZDY, resp. jeho vlastnosti, rozšířili o možnost „protažení „ zakázek celým zpracováním mezd. Výsledná mzdová závěrka, která lze načíst do ekonomických systémů DUNA, potom obsahuje záznamy, které jsou rozparcelované podle zakázek.

V roce 2013 jsme rovněž dokončili novou variantu programů pro stomatology a pro privátní ordinace. Názvy nových produktů, DUNA DENTA a DUNA PRIVAT dokladují, že jsme využili jak našich znalostí procesů probíhajících v ordinacích, které byly již využité ve starších programech DENTA a PRIVAT, tak nových vývojových technik, které jsou zahrnuté do všech systémů DUNA.

Náš další vývojový tým nepřetržitě na rozvoji systému DUNA TEPLO, určeného pro distributory energií. Stále více se stává zřejmým, že potřeby distributorů jsou vysoce individuální a tomu odpovídá i poměrně dlouhá cesta od podepsání kontraktu na dodávku DUNA TEPLO do jeho plného zavedení.

Kromě vlastního vývoje programových systémů poskytujeme i rozsáhlou podporu našim zákazníkům formou seminářů, školení, HOT LINE, konzultací a servisních zásahů. I zde dochází, díky stále se zvyšujícím rychlostem internetových připojení, ke změnám v převažující formě podpory. Jak naši konzultanti, tak naši servisní technici a síťoví správci, stále častěji využívají tzv. vzdáleného přístupu, kdy s využitím internetu mohou z počítače ve své kanceláři „ovládat“ (a to pouze s Vaším souhlasem a přímým dohledem) počítač nebo server u Vás ve firmě, doma nebo v ordinaci. Pro tuto komunikaci využíváme program TeamViewer, který lze spustit z libovolného programu DUNA nebo stáhnout z Internetu.

Ekonomické i další výhody této formy podpory jsou nasnadě: pomoc máte dostupnou většinou okamžitě, neplatíte konzultantovi nebo servisnímu technikovi cestovní náklady, ale jenom paušální hodinové poplatky. A na straně nás, dodavatelů těchto služeb, je to velká úspora času, potřebná na cestování k vám, k našim klientům a tak možnost ve stejném čase vyřídit daleko větší počet zásahů a konzultací. Samozřejmě, zůstávají i situace, kdy výjezd zůstává stále nezbytný.

Věřím, že i nadále budete využívat ke své spokojenosti produkty společnosti TILL CONSULT a.s. a budeme tak stále díky jim v kontaktu.

Závěrem Vám chci popřát příjemné prožití letošních vánočních svátků a hodně pracovních i osobních úspěchů a životní pohody v roce 2014.

Miroslav Till

Starší čísla magazínu MUP